Aeroklub Příbram letiště Dlouhá Lhota
 

L-13 SW VIVAT

ZÁKLADNÍ TECHNICKÁ DATA
Rozpětí
16,8 m
Délka
8,3 m
Výška
2,3 m
Max. přípustná rychlost
230 km/h
Zdvihový objem motoru
2,44 l
Max. vzletový výkon
47,8 kW při 2800 ot/min
Max. trvalý výkon
47,8 kW při 2600 ot/min
Cestovní výkon
35 kW při 2350 ot/min
Vrtule
pevná dvoulistá dřevěná V218 nebo V218A

 

DALŠÍ MOTOROVÁ LETADLA
 

Zlín Z-126

Zlín Z-43

Kapacita

1 cestující 1 pilot

Popis

Motorizovaný kluzák L-13 SE Vivat je dvoumístný, celokovový hornoplošník se sedadly vedle sebe. Má zatahovací podvozek, řiditelné záďové kolo a opěrné zatahovací podvozky na koncích křídel. Kluzák je vybaven motorem Walter Mikron IIIS a pevnou dvoulistou vrtulí V218. Je určen pro turistické létání a k výcviku navigace.

Historie

Stavba prvního prototypu L-13 SW Vivat byla zahájena v roce 1978 a ve stejném roce byl nový stroj i úspěšně zalétnut. Do konce roku 1988 bylo vyrobeno 60 kusů L-13SW Vivat. Dále následovala výroba vylepšených modifikací s označením SE, DL, DM. Celkem bylo ve všech verzích vyrobeno 164 kusů L-13 Vivat.

Zajímavosti

  • Vivat je pro svou nízkou rychlost a dobrý rozhled znám jako „kochací letadlo“ a je ideální pro obdivování přírodních scenérií a historických staveb z neobvyklé perspektivy.
POSLEDNÍ AKTUALIZACE 02|07|2010